23 de març, 2015

GUIFRÉ SÁNCHEZ, MEDALLA DE BRONZE EN L'OLIMPÍADA DE MATEMÀTIQUES




L'alumne de segon de Batxillerat Guifré Sánchez ha assolit una medalla de bronze en la fase nacional de l'Olimpíada de Matemàtiuqes. La prova ha tingut lloc a Badajoz els deis 20 i 21 de març. És un gran honor perl nostre institut que un dels nostres alumnes hagi obtingut tants bons resultats. 
A la foto el veiem amb dos companys d'olimpíada.



En Guifré ho ha viscut així:

 "L'experiència ha estat al·lucinant! Portava preparant-me dos anys, dos anys que des de bon princpi he afrontat amb moltíssima il·lusió, amb ganes d'aprendre, amb ganes de descobrir la meva passió per les matemàtiques. Quan per primera vegada vaig assabentar-me de l'existència de l'Olimpíada Matemàtica Catalana,h i vaig fer un cop d'ull als problemes que allà es demanava resoldre, em vaig quedar molt, però que molt sorprès! No sabia per quin problema començar, ni tampoc sabia començar-ne cap, estava completament perdut. Però aquells problemes...Aquells problemes eren diferents, no eren els de l'instutut, tenien alguna cosa que a mi em cridava moltíssim l'atenció: havies de crear per poder-los solucionar, no hi havia un camí pautat: i m'hi vaig endinsar per complet.
A primer de Batxillerat vaig assistir a un curs de preparació a la Universitat Autònoma de Barcelona, que a més de treballar problemes de l'Olimpíada també em va permetre aprendre un munt de conceptes nous i interessantíssims. vaig presentar-me a la fase catalana, però no hi va haver sort. I com que a mi el que m'agrada és aprendre matemàtiques aquest any m'hi he trnat a apuntar. Naturalment, entenent millor i més tot el que al llarg del curs s'ha anat explicant.
 Em vaig tornar a presentar a la fase catalana, pensava que no m'havia anat prou bé, però vaig quedar seleccionat. Eufòria és el que sentia! Que obtingués premi a la fase catalan implicava participar a la OME, l'Olimpíada de Matemàtiques d' Espanya, que s'ha celebrat els dies 20 i 21 de març a Badajoz.
He tingut l'enorme privilegi de trobar-me envoltat d'una comunitat de joves matemàtics ,que com jo, tenen un interàs descomunal per endinsar-se i aprofundir en aquesta àrea del coneixement, i després de molt d'esforç i de dues dures proves de tres hores i mitja cadascuna, he obtingut medalla de bronze, un reconeixement que em fa enormement feliç! Amb tot això, dir que guradaré un record inoblidable de l'experiència conjunta d'aquests dos anys que, malgrat ars s'estigui aproxiamnt al seu final, sé que em permetrà, amb tot el que m'ha fet aprendre, obrir una quantitat de portes inimaginable. Les més sinceres gràcies als qui en aquest llarg camí han confiat en mi".
Des d'aquí i en nom de tot el centre, rep una gran felicitació i a seguir endavant amb aquestes ganes i curiositat de voler saber el perquè del què esn envolta. I molta sort a la fase Nacional de Física, que també està seleccionat. MOLTES FELICITATS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per visitar-nos